Z wizytą na Dolnym Śląsku

W dniu 5 kwietnia 2022 r. odbyła się ostatnia wycieczka organizowana w ramach projektu „Przystanek kultura!” sfinansowanego ze środków Fundacji PZU w ramach konkursu Fundacja PZU z kulturą.

Tym razem uczniowie Szkoły Podstawowej im. Tadeusza Łopuszańskiego w Dąbczu wyruszyli w region Gór Sowich na Dolnym Śląsku, który zachwycił wszystkich swoim niepowtarzalnym klimatem.

Najpierw „zdobyliśmy” największą w Europie górską twierdzę w Srebrnej Górze. Na miejscu mieliśmy okazję odbyć podróż w czasie, dzięki ciekawym historiom i ciekawostkom opowiadanym przez żołnierza z 33 Historycznego Regimentu Srebrnogórskiego.

Następnym przystankiem był Kamieniec Ząbkowicki, gdzie odwiedziliśmy Pałac Marianny Orańskiej usytuowany na niewielkim wzgórzu, zwany perłą architektury. Tam, dzięki niezwykle ciekawym opowieściom przewodnika, mieliśmy okazję poznać historię powstania zamku, dowiedzieć się ważnych informacji na temat niderlandzkiej królewny - jej założycielki, a także zwiedzić ten niezwykły obiekt.

Na koniec udaliśmy się do Ząbkowic Śląskich - zwiedziliśmy Kościół św. Anny, krzywą wieżę, z której roztaczał się wspaniały widok na miasteczko i okoliczne góry, a także Laboratorium Frankensteina i Izbę Pamiątek.

Wróciliśmy do domów późnym wieczorem… nieco zmęczeni całodniowym wyjazdem, ale szczęśliwi i bogatsi o nowe informacje i doświadczenia.